Time to color!

We moeten ooit eens een beetje tijd maken voor ons hobby, dit heb ik nu ook gedaan, ik krijg altijd maar de vraag over blenden met ( geurloos ) terpentine ( white spirit ). Hier heb ik men stapjes telkens op foto

* Ik ga altijd even op Pinterest gaan zien, welke ik wil kleuren.
* Printen doe ik op gewoon 70gram printpapier.

* Gom je tekening helemaal uit, zodat de overige inkt helemaal verwijderd is,
   zo ga je geen zwarte vlekken krijgen!
* Kleur eerst helemaal je tekening in voordat je begint te blenden.
* Details afwerken.
* Het laatste wat je doet is je tekening blenden.


Ik ben zo te werk gegaan... Ik heb eerst men tekening uit zitten gomen, daarna ben ik begonnen aan mijn achtergrond, nog niet tot in de details, eerst kleuren naar men eigen visie. Eens ik klaar was met men achtergrond, ben ik begonnen aan de huid. Wanneer ik begin aan de huid ben ik steeds bang dat het zal mislukken, daarom doe ik dit eerst, als het niet lukt kan ik de tekening opnieuw inkleuren! Wanneer ik kleur volg ik niet altijd de regeltjes. Zijn er eigenlijk wel regeltje, we doen toch wat we zelf aanvoelen wat het beste is, ok voor de huid heb ik nu wel van licht naar donker zitten kleuren. Let op werk in laagjes, kleur niet te donker. Het is ook maar pas de 2de keer dat ik echt huidskleur wil nadoen, en neen het lukt mij ook nog niet. Ik heb hiervoor de Derwent coloursoft huidstinten gebruikt met een paar potloden van de Top model collectie. Hier heb ik wel al zitten blenden, omdat ik wilde weten of het mij zou lukken!



Eens ik de huid afgewerkt had kon ik beginnen aan de wolf. Ik moest echt een iets anders doen, want ik had stress om het huidskleur goed te krijgen. De wolf is het zelfde als bij de huidskleur, je werk van licht ( wit ) naar donker ( donker grijs ). Ga met de haargroei mee als je kleurt. Terwijl ik toch bezig was kon ik de achtergrond mee kleuren, de bergen. Ik heb hier gewacht met blenden en ging over naar men volgende stuk.



Nu kon ik beginnen aan het haar. Dit doe ik heel erg graag, en blijf erop oefenen. Ik neem er een heel licht kleur bij ( oker ) en bouw zo op naar het donkerste ( zwart ) Als het haar wilt inkleuren moet je bij jezelf denken ik ga mijn haar kammen, dan weet je dat je in een vloeiende beweging het haar zal inkleuren. Als je eens wilt zien hoe ik dit doe, dan heb ik een You Tube filmpje gemaakt. klik  hier om het te zien


Nu kleur ik de rest in, dus haar kledij, ketting, lippen, en ogen, je ziet zo ie zo in de tekening de lichter en donkere stukken, speel daar op in en kleuren maar. Ook hier wacht ik nog met blenden tot ik de details afgewerkt heb.


Nu de tekening helemaal ingekleurd is kan ik de details een beetje afwerken. Eens ik alles ingekleurd heb, en het is naar mijn zin kan ik alles beginnen blenden, neem er je terpentine bij, met je papieren doezelaar en een papiertje. Let op maak dat er nooit teveel terpentine op je blad terecht komt, daarvoor heb je een papiertje! Het haar van de dame, en de wolf ga je blenden met de haargroei mee, dus je volgt de lijnen. Het blenden van de achtergrond en de kledij moet je op je gevoel doen, het kan zijn dat je nog een beetje moet bijkleuren. Wanneer je blend kan je altijd kleur toevoegen ook al is je tekening helemaal klaar! succes als je het zelf gaat proberen!





Aanbevolen post

iguana - leguaan : intricate ink Animals in Detail

For this wonderful iguana, I have taken my time to color, there are so many hours in it! But I  love animals to colorize. First of all i di...