Blenden van een tekening

Zoals beloofd ben ik hier met men kleine uitleg over het blenden van een tekening. Jullie hebben haar al zien passeren op de like pagina van Kleurvitality Facebook . Kijk zeker het filmpje want daar toon ik hoe ik aan het blenderen ben , sommige zeggen doezelen, je mag kiezen hoe je het wilt noemen, het belangrijkste is de techniek! Ik raad aan om een tekening altijd eerst uit te gummen, zo pakt het blad je kleur beter op, wanneer je begint te kleuren kies dan eerst de lichtste kleuren en bouw zo verder op naar het donker. je neemt er een wattenstaafje of doezelaar met geurloze terpentine erbij en je kan aan de slag met het blenden, je doezelaar kan je altijd schoonmaken met een nagelvijl of schuurpapier, zie je tekeningen hieronder. 







Eerst je tekening helemaal gummen
van licht naar donker inkleuren
Kleur met het haargroei mee
ik gebruik de Derwent skintones voor het gezicht
Je doezelaar even schoonmaken met een vijl of schuurpapier

het resultaat na het blenden





Aanbevolen post

iguana - leguaan : intricate ink Animals in Detail

For this wonderful iguana, I have taken my time to color, there are so many hours in it! But I  love animals to colorize. First of all i di...